Vi inviterede to kvinder til en snak om mode, boligindretning, kvindekroppen og bæredygtighed. Hjemme hos de respektive kvinder fik vi et indblik i deres tanker, stil og ambitioner. Se Marie Olsson Nylander og Kristin Lagerqvist interviewe sig selv. Hør dem fortælle om, hvordan de ser på deres erhverv, og hvad de tænker om forbrug, kroppen og alle livets drejninger.
Hvem er Marie? Hvordan ser hendes selvbillede ud, og hvilken indretningsstil har hun egentlig? Hør tv-profilen Marie Olsson Nylander interviewe sig selv om alt fra krop og tøj til boligindretning og bæredygtighed – se filmklippet nedenfor!
Mit selvbillede? Vi er bare os. Du og jeg, vi kan ikke være nogen andre. Du må trækkes med mig og jeg med dig. Men det fungerer da meget godt?
Vores hjem er foranderligt. Vores stil er uklar. Mildest talt. Man kan ikke sætte det i nogen kasse. Det vigtige er, at hjemmets fundament er behageligt – det skal være rart og hyggeligt at komme hjem.
Decor picked by Marie
Jeg kan godt lide kjoler og sko, du går ofte i overalls og træsko. Vi kan lide alt. Gerne jordnært og naturligt, dog uden at være decideret kedeligt.
Fashion picked by Marie
Hvordan har Kristins selvbillede ændret sig gennem årene? Hvordan hænger bæredygtighed sammen med hendes branche og arbejde? Hør bloggeren Kristin Lagerqvist interviewe sig selv i klippet nedenfor!
Hvordan kan vi træffe bedre valg for mennesket, kroppen og klimaet? Det spørgsmål er så stort, og der er selvfølgelig et væld af politisk korrekte svar her, men det første, der kommer til mig, er "vælg kærlighed". Så tror jeg, vi er lidt venligere over for både menneske, krop og klima.
For os er hjemme, der hvor familien er. Når det kommer til boligindretning, er det en kombination af alle de små ting – hvordan morgensolen falder ind på billedvæggen, hvordan bøgerne er proppet ind i den sprængfyldte reol og hvordan pelargonierne er samlet i vindueskarmen.
Decor picked by Kristin
Fashion picked by Kristin
I 2020 publicerede vi to forskellige tjeklister. Den ene handlede om, hvordan vi hos Ellos arbejder for at opnå et mere bæredygtigt sortiment. Den anden handlede om, hvad vi gør for at bidrage til en mere inkluderende platform, samt hvordan vi portrætterer kvinder og kvindespørgsmål. Målet var at have tjekket alt af i 2025, men bare to år senere er vi kommet længere med vores arbejde, end vi havde troet var muligt. Der er stadig meget at gøre, men her er det, vi indtil videre er kommet i mål med.