Kurv
Velkommen til Ellos

Kundeservice

Generelle vilkår

Generelt

Hjemmesiden www.ellos.dk stilles til rådighed af Ellos Denmark A/S (”Ellos”). Med udtrykkene ”vi”, ”vore”, ”vores” og ”os” nedenfor menes Ellos.

For at kunne registrere en brugerkonto "MINE SIDER" hos os, ansøge om kredit eller købe produkt(er) via vores hjemmeside skal du være 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have forældres/værges godkendelse.

Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, tegning af forsikring gennem os, ansøgning om kredit, registrering af brugerkonto "MINE SIDER" hos os, bestilling af vores kataloger, brug af nogle af vores ydelser på vores hjemmeside og/eller brug af nogle af vores mobiltelefonapplikationer skal du samtidig aktivt godkende vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og dermed bekræfte, at de oplysninger du giver om dig selv er korrekte.

Vi har ret til at ændre disse Generelle vilkår, og de eventuelle ændringer vi foretager, træder i kraft når de er gjort tilgængelige på vores hjemmeside.

Virksomhedsinfo

Telefon:
70 100 200

Åbningstider:
Mandag til fredag: 7:30 - 21:00
Lørdag, søndag og helligdage: 9:00 - 17:00

Postadresse (ikke til returvarer):
Ellos Denmark A/S, Postboks 150, 6400 Sønderborg

Adresse til returnering af varer:
Ellos AB
SE-501 86 Borås
Sverige

CVR/SE-nr.:
24927814

E-mailadresse:
service@ellos.dk
(Vi besvarer normalt din mail inden for 24 timer på hverdage, men ved travlhed kan der dog gå op til maksimalt 48 timer, se iøvrigt under Support og tilgængelighed).

Priser

Alle priser er inkluderet 25% moms.

Fragtgebyr ved afhentning 49,90kr.
Fragtgebyr ved bestilt levering 59,90kr.
Fakturagebyr 19kr.
Hjemkørsel af større og tungere varer Efter fragtvægt
Returfragt for normal postpakke under 20 kg ved brug af returetiket 39kr.
Returfragt for større eller tungere varer betales direkte til fragtmand Efter fragtvægt
Express24-tillæg 69kr.
Uafhentet pakke 49,90kr.
Ekstra gebyr for normal postpakke under 20 kg til Grønland, Færøerne, EU 450kr.

Hjemkørsel af større varer som ikke kan sendes som normal postpakke, se eksempler nedenfor.

Samlet fragtvægt* Transportudgift
10 - 30 kg 445 kr.
30 - 100 kg 595 kr.
Over 100 kg 695 kr.

*Fragtvægt beregnes efter varens vægt og volumen og er ikke varens egentlige vægt.

Betaling

I forbindelse med din ansøgning om betaling med faktura eller konto hos os, benytter vi dit personnummer for at kontrollere din kreditstatus og din adresse. Kreditoplysningen vi foretager registreres ikke i offentlige registre og er altså ikke synlig for andre virksomheder eller personer.

Du kan vælge mellem forskellige betalingsformer ved køb hos os, se venligst nedenfor for yderligere information.

Faktura

Med betalingsformen Faktura betaler du i slutningen af måneden. Et fakturagebyr på 19 kr. tillægges din månedlige faktura. Betales fakturaen ikke rettidigt, overføres fakturabeløbet automatisk til betalingsformen Konto, se venligst nedenfor. For yderligere information om betalingsformen Faktura, se venligst Vilkår for faktura.

Konto

Ved at vælge betalingsformen Konto kan du fordele betalingen i op til 36 måneder. Variabel debitorrente p.t. 26,4% og ÅOP p.t. 29,84%. For yderligere information om betalingsformen Konto, se venligst Vilkår for konto.

Kort – betal direkte i kassen på ellos.dk

Når du vælger betalingsformen Kort betaler du med dit kreditkort direkte i kassen på www.ellos.dk. Vi accepterer nordiske VISA og Mastercard (Dankort kun som VISA/Dankort). Vi opkræver p.t. ikke kreditkortgebyr. Betalingen hæves på dit kort, når din ordre afsendes. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til det kreditkort, du benyttede ved din betaling. Vi krypterer alle transaktioner for en sikker betaling. Vil du vide mere om sikkerheden ved kortbetaling, kan du læse mere om kryptering under Teknisk information.

Bemærk at ved betaling med faktura er du ikke omfattet af indsigelsesordningen for betaling med kreditkort.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Du har med enkelte undtagelser ret til at åbne emballagen og prøve den vare du har købt.

Fortrydelsesretten gælder stort set alt i katalogerne og på vores hjemmeside www.ellos.dk. Fortrydelsesretten gælder dog ikke forseglede lyd- eller billedoptagelser eller plomberede computerprogrammer samt parfumeflasker, kosmetik eller maling, hvis plomberingen/forseglingen er brudt.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du har fortrudt dit køb, enten ved mail til service@ellos.dk eller telefon 70 100 200 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. For at benytte din fortrydelsesret, udfylder du retursedlen som følger med dine varer og oplyser hvad du returnerer. Benyt returetiketten ”MyPack return" som sidder på følgesedlen. Vi beder dig så vidt muligt returnere din vare i originalemballagen som postpakke eller brev.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du er ansvarlig for varen indtil vi har modtaget den.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ved returnering tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er 39 kr. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal artikler.

Vælger du at returnere hele din ordre, tilbagebetaler vi det, du har betalt inklusive evt. fragtgebyr for normalpakker. Leveringsomkostninger som overstiger fragtgebyret for normalpakker og som afhænger af dit valg af leveringsmåde tilbagebetales ikke.

Vælger du at returnere en del af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle gebyrer for Express24 og fragt. Dette skyldes, at gebyrerne er de samme uanset hvor mange varer du har bestilt.

Hvis du skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på returetiketten på retursedlen som følger med forsendelsen: Ellos AB, SE-501 86 Borås, Sverige. Se mere under rubrikken ”Bytte & Retur”. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen til returen er afklaret.

Tilbagebetaling sker hurtigst muligt og senest inden for 14 dage fra vi har modtaget din besked om at du vil benytte din fortrydelsesret, vi skal dog først have modtaget varen og kontrolleret, at der ikke er sket en værdiforringelse. Bemærk at det er dig der skal betale returfragten. Hvis du har brugt varen på en måde som forringer varens salgsværdi, fratrækker vi et beløb der modsvarer denne værdiforringelse.

Gælder din retur en større eller tungere vare, som er leveret med fragtmand, skal du rekvirere en fragtmand og betale fragtmanden for returforsendelsen. Evt. kan du rekvirere en hos Ellos Kundeservice. Fragtprisen/transportudgiften beregnes efter varens vægt og volumen, jvf. ovenstående prisliste. Vi tilbagebetaler købesummen samt den fragt du har betalt i forbindelse med leveringen af varen samt eventuelle kortgebyrer. Såfremt der er købt flere varer, og der kun returneres nogle af disse, tilbagebetales fragten for leveringen ikke.

Bemærk: Du skal selv stå for returfragten. Når Ellos har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse, bliver beløbet overført til dig.

Varens stand, når du sender den retur Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis en vare skal returneres uden værdiforringelse skal den som udgangspunkt være ubrugt, i ubeskadiget stand og have alle mærker og etiketter siddende. Hvis varen kom i en indpakning skal denne ligeledes følge med i returen, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur. Behold venligst dit eget undertøj på, når du prøver bade- og undertøj, så hygiejnen holdes intakt

Har du spørgsmål vedrørende din fortrydelsesret, kan du kontakte os på telefonnummer 70 100 200 eller e-mail service@ellos.dk.

Transportudgift af varer med fragtvægt over 20 kg, se eksempler i ovenstående prisliste.

Bytte/Reklamation/Uafhentet pakke

Ved bytte, reklamation eller retur, står du for transportrisikoen. Gem altid følgesedlen/returetiketten indtil returen er afklaret. Har du ønsket at bytte en vare i forbindelse med din retur og varen/varerne er på lager sker levering 7 - 10 dage efter at vi har modtaget din returnerede vare.

Bytte

Ved eventuel bytte af varer til anden farve eller størrelse betaler du kun returfragten, jvf. ovenstående prisliste. Ved anden form for bytte tilkommer fragtgebyr som ved en ny bestilling. Er varen beskadiget, fejlbehæftet eller fejlekspederet, betaler vi returfragten.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos Ellos, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du modtager en vare, der er fejl på, bedes du så hurtigt som muligt kontakte os på telefonnummer 70 100 200 eller via e-mail service@ellos.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen som fulgte med forsendelsen: Ellos AB, SE-501 86 Borås, Sverige. Se mere under rubrikken ”Sådan returnerer du” nedenfor.

Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af varen. For at vi skal kunne refundere beløbet, er det vigtigt, at du oplyser din bankforbindelse og dit kontonummer i den besked du giver os om reklamationen. Har du valgt betalingsformen Konto, Faktura eller Kort, tilbageføres beløbet til den konto betalingen er foretaget fra.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Uafhentet pakke

Vi opkræver et beløb for forsendelser som ikke er afhentet, som ikke overstiger de faktiske omkostninger for returfragt, jvf. ovenstående prisliste.

Sådan returnerer du

For at returnere en forsendelse skal du udfylde den returseddel, der kom sammen med din bestilling, med oplysning om hvad du returnerer og i givet fald hvilke varer du ønsker at bytte til. Endvidere skal du benytte returetiketten.

Du betaler kun 39 kr. for at returnere, når du benytter den fortrykte returetiket. Har vi fejlekspederet, står vi for returfragten.

Pak din returforsendelse godt ind – og husk at vedlægge retursedlen. Klik her for at læse og se trin-for-trin hvordan du returnerer via vores hjemmeside.

Tilbagebetaling

Tilbagebetalingen afhænger af, hvordan du har betalt din vare. Nedenfor følger information om tilbagebetaling afhængig af den valgte betalingsform.

Faktura/Konto:

Din retur fratrækkes automatisk og vil fremgå af din næste faktura.

Kreditkort:

Beløbet tilbageføres til samme kreditkort.

Levering

For detaljeret information om leveringsmåde, leveringstid etc., se følgende link

Levering udenfor Danmark:

Vi sender kun normale postpakker under 20 kg til lande inden for EU i geografisk begrænsede områder. For levering uden for Danmark tillægges ekstra fragtgebyr i overensstemmelse med vores til enhver tid gældende gebyrer, jvf. ovenstående prisliste. Vilkår for Grønland og Færøerne, se herunder.

Grønland og Færøerne:

Priserne i vore kataloger er pålagt merværdiafgift (MOMS), der skal svares i Danmark. Derfor kan vi sælge de udbudte varer til dig med et fradrag, der p.t. andrager (momsandelen) 20% af priserne (der tages forbehold for evt. momsændringer). Der tillægges ekstra fragtgebyr*) i overensstemmelse med vores til enhver tid gældende gebyrer, jvf. ovenstående prisliste.

Bemærk! Vi leverer ikke speditionsvarer samt glas og porcelæn til Grønland og Færøerne. Og vi kan desværre ikke tilbyde konto, faktura eller ekspreslevering til vore grønlandske og færøske kunder.

*) gælder pakker, der ikke vejer over 20 kg og med maksimummål: længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm.

Leveringsmåder

Der findes fire forskellige leveringsmåder, se nedenfor.

Normalt har du varerne i løbet af en uge efter vi har noteret din bestilling. Varer der vejer op til 20 kg sendes normalt som postpakke, der kan afhentes på posthus/pakkeboks* eller mod tillæg leveres på din adresse. Der tillægges ét fragtgebyr pr. bestilling, jvf. ovenstående prisliste. Fordeles en bestilling i flere leverancer debiteres fragtgebyret kun én gang.

Postpakke – til afhentning

Ved levering som postpakke afhentes pakken på posthuset eller valgt pakkeboks*. Fragtgebyr 49,90 kr. Du kan få besked via SMS eller brev, når din pakke er kommet frem til dit udleveringssted. * Pakker i pakkeboks kan måle op til 60x37x35cm (LxBxH)

Postpakke – leveret på adressen

Du kan vælge at få en normal postpakke leveret på din adresse. Fragtgebyr ved bestilt levering 59,90 kr. Er du ikke hjemme, eftersendes pakken og den kan hentes på posthuset eller pakkeboks den følgende dag. Du kan lave en aftale med PostNord om levering af dine pakker på et aftalt sted på din adresse, Modtagerflex. Du behøver altså ikke være hjemme for at modtage en forsendelse på din adresse.

Express24

Med Express24, som altid skal afhentes på posthuset eller pakkeboks, får du mod en tillægspris, der fremgår af ovenstående prisliste, ekstra hurtig levering af en normal postpakke. Bestil inden kl. 12.00, mandag-torsdag, samt fredag t.o.m. søndag kl. 12.00 og du får din pakke næste hverdag (til Bornholm og mindre øer tager det en ekstra hverdag). Bestiller du på andre tidspunkter, får du din pakke inden for 48 timer (Bornholm og mindre øer inden for 72 timer). Express24 gælder alle produkter, hvor valgmuligheden gives. Ved levering med Express24 skal du også vælge SMS-advisering.

Større varer som ikke kan sendes som normal postpakke

Større og tunge varer, f.eks. møbler, sendes som fragtgods. (En del af vores fragtgods har længere leveringstid end en uge). Du får besked fra fragtmanden, som også aftaler en tid med dig. Varens fragtvægt er oplyst i produktteksten. Hvis vi ikke kan levere hele bestillingen samtidig opdeles fragten. Den sammenlagte fragt bliver dog aldrig mere, end hvis du havde modtaget alle varerne på en gang. Transportudgift af varer med fragtvægt over 20 kg, se eksempler i ovenstående prisliste.

Medlem af FDIH og e-mærket

Ellos er medlem af FDIH – Foreningen for Dansk Internethandel, som har sat en række bestemmelser op for at beskytte dig som kunde. www.fdih.net

Ellos.dk er også e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på e-mærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Tvister

Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, kan du forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Vi anbefaler at du henvender dig til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. (Se evt. mere på forbrug.dk). Vi følger altid Forbrugerombudsmandens anbefalinger. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. Dette er dog mest relevant, hvis du er bosat i et andet EU-land.

For information om hvilke rettigheder du har som kunde, anbefaler vi dig at besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler.

Support og tilgængelighed

Vi besvarer spørgsmål via e-mail inden for 24 timer efter modtagelse af spørgsmålet. Tidsgarantien gælder dog kun spørgsmål som gælder faktiske køb og bestillinger, og kun på hverdage. Hvis vi ikke kan leve op til denne tidsgaranti, sørger vi for at meddele kunden inden for 24 timer om forsinkelsen og årsagen til denne.

Garantier og service

Transportskade

Ellos erstatter altid transportskadede varer. Kontakt os på tlf. 70 100 200 eller e-mail service@ellos.dk.

Kvalitetsgaranti

Alle elektriske apparater såsom radioapparater, tv og kameraer har mindst et års garanti. Alle eventuelle garantier gælder i Danmark. Fakturaen/følgesedlen gælder som garantibevis. Alle produkter som vi sælger kan anvendes i Danmark. Elektriske husholdningsapparater som er mærket med et T på følgesedlen har desuden en 2-årig grundforsikring.

Ellos elektronikforsikring

Der indgår en elektronikforsikring på hjemmeelektronik og husholdningselektronik købt hos os. Ellos Elektronikforsikring dækker udover sædvanlig garanti via leverandørens garantivilkår i 6 måneder fra og med indkøbsdato og gælder for den oprindelige ejer. Forsikringen bortfalder ved ejerskifte. Læs mere om Ellos Elektronikforsikring ved at klikke på følgende link, Ellos Elektronikforsikring.

Elretur

Alt udtjent elektrisk og elektronisk udstyr skal indsamles til genanvendelse for miljøets skyld. Er du usikker på hvilke produkter som omfattes og hvor du kan aflevere dem, så gå ind på: www.elretur.dk eller din kommunes hjemmeside under genbrugsstationer.

Manualer

Alle produkter vi sælger skal have en forståelig manual. Hvis et produkt ikke har skandinavisk manual oplyses det i produktteksten.

Katalogudsendelse

Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment begynder du automatisk at modtage vores trykte kataloger med posten. Du kan også bestille kataloger via vores hjemmeside ellos.dk, ved at maile til service@ellos.dk eller skrive til Ellos Denmark A/S, Postboks 150, 6400 Sønderborg, således at du løbende vil få tilsendt kataloger uden omkostning, enten pr. post eller via e-mail.

Vi bestræber os på, at du får vores katalog leveret til din fysiske adresse. Du kan også ved din aktive tilmelding modtage kataloger via mail. Skulle det ske at katalogerne udebliver, beder vi dig kontakte os på en af de ovenfor nævnte måder.

Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores katalog, kan du altid kontakte os på en af de ovenfor nævnte måder. Hvis dit ønske om ikke længere at modtage kataloger kommer i forbindelse med, at vi udsender vores kataloger, kan det ske, at vi ikke når at stoppe denne katalogudsendelse til dig.

Bemærk at vi forbeholder os retten til stoppe katalogudsendelsen til dig, hvis du i løbet af de seneste et til to år ikke har købt produkt(er) hos os eller benyttet din registrerede brugerkonto hos os. Hvis vi stopper katalogudsendelse til dig, vil du modtage besked om dette pr. post eller e-mail.

Øvrigt

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på fysiske medier.

Send ikke betaling til os pr. brev

Vi kan ikke påtage os ansvaret for penge, checks eller frimærker sendt til os pr. brev. Dette gælder også betaling for restordrer.

Bedrageri

Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores site.

Force majeure

Ellos er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan være bl.a. myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.

Personoplysninger

Ellos Denmark A/S, Postboks 150, 6400 Sønderborg er ansvarlig for behandling af de personoplysninger du giver os, såsom navn, adresse, personnummer, mobil- og fastnettelefonnummer samt e-mailadresse. Vi behandler dine personoplysninger for at kunne administrere dine køb, i markedsføringsøjemed ved hjælp af blandt andet elektroniske kommunikationstjenester samt for at kunne udvikle vores produkter og tjenester. Dine personoplysninger kan også udleveres til, og behandles af, vores moderselskab Ellos Group AB og dettes datterselskaber, som indgår i Ellos Group-koncernen, samt af vores samarbejdspartnere til de ovenfor nævnte formål. Dine personoplysninger kan udleveres til selskaber inden for Europa og uden for Europa til Adobe og Google.

Den dataansvarlige på ellos.dk er Magnus Axelsson, Customer & Market Intelligence Manager. Som led i vores markedsføring analyserer vi oplysninger, deriblandt personoplysninger, vedrørende dine køb og din aktivitet på vores sider på sociale netværk samt på vores hjemmeside. Vi benytter både langvarige og kortvarige cookies. Først og fremmest benytter vi cookies til at gøre det muligt at handle i vores netbutik og gøre det lettere at analysere trafikken på vores hjemmeside samt forbedre vores kundeservice. Via vore cookies gemmes også information om blandt andet hvilke sider på vores hjemmeside og i vores netbutik du har besøgt. Dette gør vi for at kunne tilpasse vore tilbud og annoncer på vores hjemmeside efter hvad du er interesseret i. Vi benytter os af Google Analytics, som er et webbaseret analyseværktøj, som stilles til rådighed af Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA ("Google"). Google benytter aktuel information til at evaluere besøgendes brug af hjemmeside, til at udfærdige rapporter om brug af hjemmesiden og til tjenester i tilslutning til hjemmesideaktiviteter og internetbrug. Endvidere kan Google tilpasse den annoncering du ser, ud fra information om den måde du tidligere har surfet på. Den information der gemmes i de cookies som Googles værktøj benytter (såsom IP-adresser) videreformidles til, og gemmes på Googles servere, som er placeret rundt om i verden. Som et resultat af dette, kan informationen behandles på en server som er placeret i et andet land end hvor du bor. Google kan også overføre informationen til tredje part, såfremt dette er påbudt ved lov, eller såfremt en sådan tredje part behandler informationen for Google. Google sammenkobler ikke din IP-adresse med andre data, som opbevares af Google. De oplysninger som vi analyserer kan for eksempel være din IP-adresse, seneste køb, betalingsmåde og kontosaldo, hvis du har registreret en kreditkonto hos os samt anden information, du som kunde har oplyst os. Vi kan gemme dine personoplysninger i markedsføringsøjemed, ifølge ovenstående, i op til tre år efter at dit kundeforhold til os er ophørt. Vi ser dig som kunde i den tid, du afbetaler dine køb til os, modtager vores katalog (se Katalogudsendelse for mere information), benytter dig af vores tjenester på vores hjemmeside eller benytter dig af en af vores mobiltelefonapps. Vi betragter dig også som kunde i den tid, din garantiperiode løber på produkt(er) du har købt af os.

Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, registrering af kreditkonto og/eller brugerkonto hos os, bestilling af vores katalog og/eller download af en af vores mobiltelefonapps, samtykker du til ovennævnte behandling af dine personoplysninger. Du kan helt eller delvist tilbagekalde dit samtykke ved skriftligt at meddele det til os på nedenstående adresse.

Det er frivilligt at give personoplysninger. Hvis du ikke længere ønsker at dine personoplysninger skal benyttes til direkte markedsføring, beder vi dig om enten at maile til service@ellos.dk, ringe til 70 100 200 eller skrive til Ellos Denmark A/S, Postboks 150, 6400 Sønderborg, og meddele os dette.

Som registreret hos Ellos Denmark A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har også ret til at få berigtiget eller slettet urigtige oplysninger om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse med dette rettes til ovennævnte adresser.

Generelle vilkår (v7e) – senest opdateret SB 20.02.2017

Ansøg om lån »
Mere info »