Har du registreret din retur via vores returside online og derefter returneret den via et udleveringssted, fratrækkes returbeløbet* normalt direkte fra din faktura, så snart du har afleveret returen. Ellers refunderes returbeløbet*, når vi har modtaget og behandlet din retur. Du modtager en returbekræftelse via e-mail, og inden for 24–72 timer kan du se den opdaterede faktura på elpy.com og i Elpy-appen. I forbindelse med større højtider (f.eks. jul og påske) kan det tage nogle ekstra dage.
For visse betalingsmåder kan du sætte din faktura på pause (afventer retur) på elpy.com og behøver derfor ikke betale, før returen er færdigbehandlet. Hvis det er muligt at sætte fakturaen på pause, vil dette blive vist under "Betalingsalternativer", når du er logget ind på elpy.com. Hvis muligheden mangler, kan du i stedet selv trække beløbet for den returnerede vare/varer fra fakturabeløbet. Læg derefter 45 kr til i returfragt pr. returneret postpakke, længere pakke eller mellemstore pakke. Hvis du har returneret større/tungere pakker (f.eks. møbler), lægger du i stedet 340 kr til i returfragt. Bemærk dog, at dette forudsætter, at du ikke har returneret varer fra flere forskellige pakker i samme returpakke, for så skal du betale mere end én returfragt. Betal derefter det nye beregnede beløb. Større/tungere pakker er altid blevet leveret hjem til dig af Bring.
Returen fratrækkes din faktura, når den er modtaget og behandlet af vores returafdeling. Eventuel returfragt opkræves derefter, og fakturaen opdateres på elpy.com og i elpy-appen. Har vi leveret en forkert vare til dig, eller er det en reklamation, du har sendt retur, koster det naturligvis ikke noget at returnere.
Du kan læse mere her: Hvad koster returfragten?